Eesmärgipärasus, mitte pelgalt tööriistade kogumine – AI kasutamine peab toetama õppimise eesmärki, mitte olema ise eesmärk.
Õpetaja kui juhendaja, mitte asendatav roll – rõhuta, et AI täiendab õpetajat, mitte ei võta tema rolli üle.
Loomingulisus ja kriitiline mõtlemine – AI võib aidata genereerida ideid, aga õpetaja roll on säilitada loov ja analüütiline lähenemine.
Õppija vastutus ja autonoomia – AI abil saab õppija rohkem ise uurida, reflekteerida ja luua.
Kogukondlik õppimine ja jagamine – rõhuta, et õpetajate kogemustevahetus on sama väärtuslik kui tööriistad ise.
Autorlus ja allikate läbipaistvus – kes on looja ja kas loodud materjalid on piisavalt autentsed?
Eetika ja andmekaitse (GDPR) – kas tööriistad vastavad Euroopa standarditele ja õpilaste andmete kaitsele?
Kvaliteedi ja tõepärasuse kontroll – AI toodang vajab alati õpetaja kontrolli ja hindamist.
Tehnoloogiline ebavõrdsus – kõigil õpetajatel või koolidel ei pruugi olla ligipääsu samadele võimalustele.
Õppijate AI sõltuvus – kas tööriistad toetavad mõtlemist või teevad selle liiga lihtsaks?
Mõttemängud
“Kui AI oleks teie klassis uus kolleeg – millise rolli te talle annate?”
või
“Millise ĂĽhe tegevuse sa homme oma töös AI abil lihtsamaks muudaksid?”Â