Pärast koolitust osaleja:
tunneb ja oskab nimetada peamisi AI töövahendeid, mis toetavad õpetaja tööd (teksti, visuaali, heli ja interaktiivseid lahendusi);
mõistab AI kasutamise võimalusi ideede genereerimisel, õppetöö lihtsustamisel ja õppija kaasamisel;
oskab luua lihtsaid AI abil genereeritud materjale (nt plakat, õppevahend, tekstikokkuvõte);
suudab hinnata AI toodangu kvaliteeti, tõepärasust ja kasutusotstarvet;
teadvustab AI kasutamise eetilisi ja autorsusega seotud riske ning oskab neid õpetajana ennetada;
oskab analüüsida ja arutada AI rolli õppimise tulevikus ning tuvastada kitsaskohti ja võimalusi hariduses.
I osa – AI töövahendid õpetaja igapäevas
Praktiline ülevaade ja näited:
Kasulikumad AI-tööriistad teksti, visuaali ja heli loomiseks.
Kuidas AI aitab õpet töös lihtsustada, ideid genereerida ja õppijaid kaasata.
Reaalsed näited AI abil loodud õppe- ja loovmaterjalidest.
Arutelud teemadel: promptid, eetika, autorlus, kvaliteet, tõepärasus, vastutus, sõltuvus.
II osa – Käed külge sessioon!
AI abil visuaalide, plakatite ja õppevahendite loomine.
Tekstide ja kokkuvõtete koostamine, töölehtede ja hindamisvormide genereerimine.
ChatGPT ja Google tööriistade integreerimine praktiliste näidetega.
Loovate ja õppimist toetavate AI-lahenduste kujundamine.
III osa – AI mõttevahetus: rõhuasetused ja kitsaskohad
Lõpuarutelu ja refleksioon:
Milliseid väärtusi ja oskusi peaks õpetaja AI ajastul rohkem toetama?
Millised on õpetajate peamised takistused ja hirmud AI rakendamisel?
Kuidas tagada eetiline ja teadlik kasutus koolikeskkonnas?
Milline võiks olla järgmine samm kooli või kogukonna tasandil?
Eetika ja läbipaistvus – andmete kaitse, allikate selgus, aus kasutus.
Autorlus ja intellektuaalne omand – AI kaasautorluse piirid ja tunnustamine.
Kvaliteet ja tõepärasus – AI toodangu kontrollimise ja hindamise oskus.
Õppija sõltuvus ja vastutus – tasakaal automatiseerimise ja mõtlemise vahel.
Õpetaja rollimuutus – juhendaja, kuraatori ja suunaja rolli tugevdamine.
Tehnoloogiline ebavõrdsus – ligipääsu ja oskuste erinevused koolides.
Teadlik kasutus ja disainmõtlemine – kuidas siduda AI pedagoogikaga.
Praktilised näited ja demod, kuidas lahendused päriselt valmivad ja kuidas need töötavad.
Põhjalikud seletusedÂ
Käed-külge ülesanded (igaüks saab individuaalselt luua)
Rühmatööd (haridusliku õppematerjali või lahenduse loomine)
Õpetamine (parim õppimine on läbi õpetamise)
Kodutööd (väga palju tulebki ära teha kodus)
Arutelu ja refleksioon
Kogemuste jagamine
Tagasiside